Zajęcia otwarte dla rodziców - Smerfy

Zajęcie otwarte dla rodziców

Cele: doskonalenie percepcji słuchowej

  • słyszy wyraźnie żądane głoski na początku, końcu i w środku wyrazu.
  • tworzy rymy do wyrazów
  • poprawnie odtwarza kolejność
  • poprawnie rytmizuje melodie
  • rozpoznaje instrumenty perkusyjne po odgłosie

Ćwicz. Dennisona: punkty na myślenie, ruchy naprzemienne, leniwa ósemka, kołyska, punkty pozytywne,

1.  Kto na obrazku ma narysowany przedmiot na głoskę: d, s, m, r, k, o, u, a, p,

2.  Kto na obrazku ma narysowany przedmiot który kończy się głoską: a, t, o, y, k,

3.  Wybierz sam obrazek i powiedz na jaka głoskę jest narysowany na nim przedmiot (kolejno każde dziecko).

4.  Wstajemy: będę mówiła wyrazy jeśli będzie żądana głoska w nim proszę zrobić przysiad:

  • Czy słychać głoskę r w wyrazie: ryba, krowa, sok, las, puder?
  • Czy słychać głoskę o w wyrazie: woda, oko, mak, mydło?
  • Czy słychać głoskę s w wyrazie: kura, smok, las, meta, masło?
  • Czy słychać głoskę a w wyrazie: agrafka, kot, lato, kura.

5.  Znajdź rym do przedmiotu na obrazku: paróweczki, sowa, baloniki, smoczek, płotek, rybka, cebulka, worek, domek, raczek, kotek, różki, parasolka, banany, lody, serduszko, nutki.

 6.  Połącz rymujące się przedmioty na obrazkach: (karta pracy)

 Ćwiczenia Dennisona: ruchy naprzemienne, krążenie szyją, zawstydzony koziołek, kapturek myśliciela, sowa,

 7.  Rytmizowanie ruchem piosenki „ Zabawmy się wesoło”(lewa noga przodem, przed prawą, poruszamy się w prawo, prawa noga przed lewą poruszamy się w lewo; 2 razy klaszczemy w ręce , dwa razy uderzamy w kolana ).

8.  Powtórz rytm: ooo ; o -  -  ; oo  -  ; o – o -  ; -  -  o ;  -  -  -  ;

o  -  o -    ;  -  -  -  o ; oo  -  -  ; -  oo  -  ;

9.  Ułóż obrazki wg słyszanej kolejności które instrumenty grały? ( trójkąt, grzechotka, tamburyno, drewienko).

Pozycja Dennisona ( w leżeniu nogi skrzyżowane, ręce skrzyżowane na piersiach, dłoń pod pachą tak aby kciuk wystawał do góry), słuchamy bajki z CD, po zakończeniu odpowiadamy na pyt. dotyczące tekstu.

 

Małgorzata Trzeciak, 01 grudnia 2010

Mały Książe na Facebooku!

Sukcesy naszych absolwentów