Co jesień w koszu ma?

Zajęcia dla gr. dzieci 4i 5-letnich

12.10.2011r.

 

  1. Cele:

    • utrwalenie wiadomości o owocach i warzywach

    • doskonalenie zmysłów: smaku, słuchu, dotyku

    • utrwalenie nazw kolorów

    • utrwalenie pojęć: na, pod, z przodu, z tyłu, obok

    • wdrażanie do dbania o estetykę prac

    • wyrabianie szacunku do pracy kolegi

  2. Metody:

    • czynna, zadań stawianych do wykonania, naśladowcza, eksperymentalna

  3. Formy:

    • ruch indywidualny, grupowy, na dywanie, krzesłach, praca przy stolikach

  4. Pomoce:

    • owoce i warzywa -okazy naturalne, obrazki warzyw zafoliowane, papier kolorowy, klej, przygotowane narysowane kontury jabłka, gruszki lub wycięte puzzle pomidora.

 

  1. Przebieg:

  • Przedszkolaczek- piosenka z zabawą ruchową
  • Dziecko wybiera z kosza warzywo lub owoc, nazywa, wszyscy dzielimy na sylaby klaszcząc(siedzimy na krzesłach)
  • Gdzie schować warzywo? (na, pod, itp.)pomoc-krzesło
  • Kolory – pokaż …. (kolor) :

jaki kolor ma …..

ułóż sekwencje kolorów …..

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „Warzywa do garnka” (obrazki zafoliowane) – jaka zupa będzie
  • Co skryło się w worku ( ziemniak, ogórek, cebula, jabłko, marchewka), przedtem podajemy sobie kolejno warzywa
  • Co mam w ustach ( marchew, jabłko, winogrono)
  • Praca plastyczna- wyklejanka:

4-latki składają pomidora z 4 części (po-mi-do-rek)

5-latki wydzieranka do wyboru (jabłko, gruszka

  • Po wyschnięciu, wyeksponowanie prac na gazetce w szatni.

Małgorzata Trzeciak, 12 października 2011

Mały Książe na Facebooku!

Sukcesy naszych absolwentów