Koncepcja pracy Publicznego Przedszkola nr 3 im. Ma?ego Ksi?cia

Podstawa prawna:

  • Rozporz?dzenie MEN z dnia 7 pa?dziernika w sprawie nadzoru pedagogicznego
    (Dz. U. Nr 168, poz. 1324)
  • Statut przedszkola Nr 3 im. "Ma?ego Ksi?cia" w Sycowie, uchwalony przez Rad? Pedagogiczn?.

?rd?o opracowania koncepcji:

Koncepcja zosta?a opracowana przez nauczycieli Publicznego Przedszkola nr 3 im. Ma?ego Ksi?cia w Sycowie.

Punktem wyj?cia do opracowania koncepcji by?y wymagania wobec edukacji przedszkolnej stanowi?ce za??cznik do rozporz?dzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego oraz okre?lenie mocnych i s?abych stron pracy przedszkola.

Wizja przedszkola:

Nasze przedszkole jest przedszkolem otwartym na potrzeby dziecka i rodzicw. Staramy si? zaspokaja? potrzeby ruchowe dzieci i kszta?tujemy w nich postawy ekologiczne.

Misja przedszkola:

  1. Ka?dego dnia stwarzamy warunki wszechstronnego rozwoju ruchowego dzieci w salach i na placu przedszkolnym.
  2. Proponujemy zdrowy styl ?ycia, chcemy pomc rodzicom w wychowaniu zdrowego, zahartowanego dziecka, wyposa?onego w elementarn? wiedz? ekologiczn?.
  3. Rodzice s? wsp?autorami ?ycia przedszkola.
  4. Organizujemy spacery, wyjazdy i wycieczki rekreacyjne, ktre umo?liwiaj? dzieciom poznanie ?rodowiska przyrodniczego.
  5. Rozwijamy dba?o?? o w?asne zdrowie i higien? osobist?.

Model absolwenta naszego przedszkola:

Dziecko ko?cz?ce przedszkole:

  • potrafi dobrze funkcjonowa? w roli ucznia;

  • wykazuje:

    • motywacje do uczenia si? i do wysi?ku intelektualnego;

    • zainteresowanie tre?ciami nauczania;

    • umiej?tno?? przyswajania nowych poj??, logicznego my?lenia, uwa?nego s?uchania;

    • umiej?tno?? koncentracji i wytrwa?o?ci;

    • umiej?tno?? wsp?pracy w grupie;

    • umiej?tno?? radzenia sobie z trudno?ciami;

    • tolerancj?;

    • samodzielno??;

    • odporno?? na stres (sytuacje problemowe, konflikty z kolegami);

  • posiada:

    • zdolno?? do obdarzania innych uwag?;
    • umiej?tno?? porozumiewania si?;
    • dobrze rozwini?te procesy poznawcze;
    • umiej?tno?? wsp?dzia?ania w zespole;
    • podstawow? wiedz? o ?wiecie;
  • umie:

    • cieszy? si? z w?asnych osi?gni?? i odczuwa? satysfakcj?;
  • rozumie, zna, przestrzega
    • prawa dziecka i respektuje prawa innych ludzi;
    • zasady bezpiecze?stwa, zasad higieny, dba?o?ci o zdrowie;
    • zasady kultury wsp??ycia, post?powania;
    • kultur? i dziedzictwo w?asnego regionu, symbole narodowe;
    • potrzeb? szanowania przyrody ?rodowiska;
  • nie obawia si?:

    • wykazywa? inicjatyw? w dzia?aniu;
    • wyst?powa? publicznie reprezentowa? grup?, przedszkole;
    • chwali? si? swoimi osi?gni?ciami, sukcesami i pomys?ami.

Tradycje przedszkolne:

  • Pasowanie na Zucha Przedszkolaka
  • Powitanie jesieni
  • Andrzejki
  • Miko?ajki
  • Jase?ka
  • Wigilia, pieczenie pierniczkw
  • Bal karnawa?owy dla rodzicw i dzieci
  • WO?P
  • Dzie? babci i Dziadka
  • Przegl?d Twrczo?ci Ekologicznej
  • Festiwal Piosenki Zdrowotnej
  • Festiwal pioswnki Przedszkolnej
  • Festyn Rodzinny
  • Olimpiada Sportowa Przedszkolakw
  • Dzie? Dziecka

Cele g?wne:

  1. Efekty dzia?alno?ci dydaktycznej, wychowawczej i opieku?czej oraz innej dzia?alno?ci statutowej
    • przedszkole osi?ga cele zgodne z polityk? o?wiatow? pa?stwa
    • przedszkole doskonali efekty swojej pracy
    • efektywna wsp?praca z rodzicami i ?rodowiskiem lokalnym wp?ywa na jako?? pracy przedszkola
    • przedszkole zaspokaja potrzeby ruchowe dzieci.
    • przyzwyczaja dzieci do czynnego wypoczynku, gimnastyki i rekreacji.
    • przedszkole stwarza warunki do poznawania i poszanowania przyrody.
    • aktywizuje rodzicw do udzia?u w ?yciu przedszkola.
  2. Procesy zachodz?ce w przedszkolu
    • procesy zachodz?ce w przedszkolu s?u?? realizacji przyj?tej w przedszkolu koncepcji
    • w przedszkolu dba si? o prawid?owy przebieg i doskonalenie procesw edukacyjnych
  3. Funkcjonowanie przedszkola w ?rodowisku lokalnym:
    • przedszkole jest integralnym elementem ?rodowiska, w ktrym dzia?a
    • przedszkole wsp?pracuje ze ?rodowiskiem na rzecz rozwoju w?asnego i lokalnego
    • przedszkole racjonalnie wykorzystuje warunki w ktrych dzia?a

Cele szczeg?owe:

  • realizacja za?o?e? reformy o?wiatowej
  • zapewnienie funkcji opieku?czej, wychowawczej i dydaktycznej, atmosfery przyjaznej i dostosowanej do potrzeb rozwojowych dzieci
  • dbanie o wysoki poziom pracy wychowawczo dydaktycznej, a tak?e atrakcyjn? ofert? edukacyjn?
  • realizacja programu profilaktyczno wychowawczego, korekcyjno - kompensacyjnego, uwzgl?dniaj?cego system wzmacniania pozytywnych zachowa? dzieci.
  • wykorzystanie twrczego stylu pracy kadry pedagogicznej
  • realizacja programw wewn?trznych uwzgl?dniaj?cych edukacj? ekologiczno zdrowotn? i korekcyjno kompensacyjn?
  • ?cis?a wsp?praca z rodzicami, jako wsp?partnerami w pracesie edukacji i wychowania dzieci
  • skuteczne informowanie rodzicw o post?pach edukacyjnych dziecka
  • wsp?praca z lokalnymi placwkami o?wiatowymi, organizacyjnymi i instytucjami dzia?aj?cymi na terenie miasta i regionu

Kryteria sukcesu:

  • wzbogacenie oferty edukacyjnej przedszkola
  • upowszechnienie i akceptacja praw dziecka
  • zwi?kszenie integracji rodziny z przedszkolem
  • realizacja skutecznego systemu diagnozowania dzieci oraz ich potrzeb rozwojowych
  • zacie?nienie wsp?pracy z instytucjami wsp?pracuj?cymi z przedszkolem
  • upowszechnienie wiedzy o dzia?alno?ci przedszkola w ?rodowisku
  • udzia? dzieci w konkursach, przegl?dach artystycznych, imprezach sportowych, olimpiadzie sportowej,
  • w??czanie si? w organizowanie przedsi?wzi?cia o charakterze lokalnym i oglnokrajowym
  • zmodernizowanie bazy przedszkola, wzbogacenie o nowoczesne pomoce dydaktyczne, ksi??ki, materia?y dydaktyczne i inne,
  • wzrost zadowolenia nauczycieli, rodzicw, dzieci z dobrze spe?nionego obowi?zku i wzajemnej wsp?pracy.


25 listopada 2011

Ma?y Ksi??e na Facebooku!

Publikacje

Sukcesy naszych absolwentw